Hry a generovaný 3D svět: Atlas získal investici ve výši 4,5 milionu dolarů

Dnešní téma se točí kolem startupu Atlas, který nedávno získal investici ve výši 4,5 milionu dolarů od Rakouské agentury pro podporu výzkumu (FFG). Tento vídeňský tým využívá velké jazykové modely a další nástroje generativní AI k vytváření digitálních postav, prostředí a dalších objektů z textových popisů a vizuálních referencí mnohem rychleji, než jak je to možné tradičními metodami.

Audioverze




Atlas si klade za cíl zjednodušit návrh a kódování nezbytné pro tvorbu virtuálních světů, videoher a dalších aspektů online zážitků. Startup tvrdí, že urychlil proces až dvěstěkrát oproti pracnějšímu přístupu. 

Atlas byl založen v roce 2021, ale ze skrytého režimu vyšel až minulý rok, kdy oznámil investiční kolo ve výši 6 milionů dolarů. Dříve společnost spoléhala na výzkumné granty od organizací jako je Vysoká odborná skupina Evropské unie pro AI, aby mohla technologii vyvíjet interně a přizpůsobit ji neustále se vyvíjejícím pravidlům EU ohledně AI.

Mezi klienty společnosti patří tvůrci digitálních zážitků a videoher, jak nezávislá studia, tak velká jména typu Shrapnel a Square Enix, kteří jsou nyní také investory. Nové financování je součástí tříletého akceleračního grantu na podporu nové práce a technických nástrojů pro tvorbu 3D generativní AI. Většina peněz bude přidělena v letech 2025 a 2026, v závislosti na dosažení určitých milníků stanovených poskytovateli grantu.

Využití generativních AI modelů pro tvorbu 3D objektů získává na popularitě, jak text-to-image generátory stávají se stále všudypřítomnějšími. OpenAI vlastně vyvinulo dva modely s různými přístupy k úkolu, začínaje Point-E v roce 2022 a následované pokročilejším a schopnějším Shap-E minulý květen. Roblox také experimentuje s generativními AI nástroji pro tvorbu herních aktiv, píšící kód pro objekty a jejich chování ve virtuálním prostředí.