Dnešní téma se točí kolem startupu Atlas, který nedávno získal investici ve výši 4,5 milionu dolarů od Rakouské agentury pro podporu výzkumu (FFG). Tento vídeňský tým využívá velké jazykové modely a další nástroje generativní AI k vytváření digitálních postav, prostředí a dalších objektů z textových popisů a vizuálních referencí mnohem rychleji, než jak je to možné tradičními metodami.
Atlas si klade za cíl zjednodušit návrh a kódování nezbytné pro tvorbu virtuálních světů, videoher a dalších aspektů online zážitků. Startup tvrdí, že urychlil proces až dvěstěkrát oproti pracnějšímu přístupu.
Atlas byl založen v roce 2021, ale ze skrytého režimu vyšel až minulý rok, kdy oznámil investiční kolo ve výši 6 milionů dolarů. Dříve společnost spoléhala na výzkumné granty od organizací jako je Vysoká odborná skupina Evropské unie pro AI, aby mohla technologii vyvíjet interně a přizpůsobit ji neustále se vyvíjejícím pravidlům EU ohledně AI.
Mezi klienty společnosti patří tvůrci digitálních zážitků a videoher, jak nezávislá studia, tak velká jména typu Shrapnel a Square Enix, kteří jsou nyní také investory. Nové financování je součástí tříletého akceleračního grantu na podporu nové práce a technických nástrojů pro tvorbu 3D generativní AI. Většina peněz bude přidělena v letech 2025 a 2026, v závislosti na dosažení určitých milníků stanovených poskytovateli grantu.
Využití generativních AI modelů pro tvorbu 3D objektů získává na popularitě, jak text-to-image generátory stávají se stále všudypřítomnějšími. OpenAI vlastně vyvinulo dva modely s různými přístupy k úkolu, začínaje Point-E v roce 2022 a následované pokročilejším a schopnějším Shap-E minulý květen. Roblox také experimentuje s generativními AI nástroji pro tvorbu herních aktiv, píšící kód pro objekty a jejich chování ve virtuálním prostředí.